ابویی اردکانی، محمد؛ لبافی، سمیه؛ آذر پور، سمانه و جلالپور، مهدیه (1393). ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﺣﻴﺎﺗﻲ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺗﻔﻜﺮ راﻫﺒﺮدی در دیدگاه ﻣﺪﻳﺮان سازمانهای فرهنگی شهر اﺻﻔﻬﺎن. ﭘﮋوﻫﺸﻨﺎﻣﻪی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﺟﺮاﻳﻲ ﭘﮋوﻫﺸﻲ– ﻋﻠﻤﻲ، سال ششم، شماره یازدهم، 13-34.
آرمسترانگ، مایکل (1381). مدیریت استراتژیک منابع انسانی (راهنمای عمل). ترجمه: سید محمد اعرابی و داود یزدی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
باباشاهی، جبار؛ غلامشاهی، ابراهیم و افخمی اردکانی، مهدی (1392). تأثیر راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻧﻮآوراﻧﻪ ﺑﺮ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ: ﻧﻮآوری ﺗﺒﻴﻴﻦ ﻧﻘﺶ ﺟﻮ. توسعه کارآفرینی، ششم (سوم)،87-104.
تقیزاده یزدی، محمدرضا؛ طهماسبی، رضا؛ امامت، میرسید محمدحسن و دهقان، علیرضا (1397). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر در جذب و نگهداشت استعدادها با استفاده از رویکرد فرایند سلسله مراتبی (مطالعه موردی: دانشگاه تهران). فصلنامه مدیریت فرهنگسازمانی، دوره 16، شماره 1، 89-115.
تیموری، نازنین؛ رنگریز، حسن؛ عبدالهی، بیژن و زینآبادی، حسن رضا (1397). اولویتبندی عوامل مؤثر بر جذب نیروی انسانی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظام شایستگی. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سالدهم، شماره 1(شماره پیاپی 31)، 75-100.
حافظنیا، محمدرضا (1393). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی (تجدیدنظر اساسی با اضافات). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعۀ علوم انسانی.
حسینی، شهیده؛ ابوالقاسمی، محمود؛ یداللهی فارسی، جهانگیر و رضایی زاده، مرتضی (1396). طراحی الگوی شایستگیهای کارآفرینانه اعضای هیأت علمی دانشگاهها (موردمطالعه: دانشگاه شهید بهشتی). فصلنامه علمی پژوهشی آموزشی عالی ایران، سال نهم، شماره 1، 133-167.
داناییفرد، حسن و مظفری، زینب (1388). ارﺗﻘﺎء روایی و ﭘﺎﻳﺎیی در پژوهشهای کیفی ﻣﺪﻳﺮیتی: ﺗﺄملی ﺑﺮ استراتژیهای ﻣﻤﻴﺰی ﭘﮋوهشی. پژوهشهای ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ، سالاول، شماره اول، 131-162.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی و آذر، عادل (1388). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار- اشراقی.
درویش، حسن؛ موغلی، علیرضا؛ موسوی، محمد و پناهی، بلال (1391). شایستگیهای ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ و راﺑﻄﻪ آنها ﺑﺎ استراتژیهای منابع اﻧﺴﺎﻧﻲ و کسبوکار در ﺷﺮﻛﺖ ﻣﻠﻲ ﭘﺘﺮوﺷﻴﻤﻲ. پژوهشهای مدیریت عمومی، سال پنجم، شماره 17، 27-49.
رستم زاده، رضا؛ بوداقی خواجه نوبر، حسین و سلطانی، زینب. (1395). بررسی تأثیر مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر جذب، نگه داشت و توانمندسازی نیروی انسانی (مطالعه موردی: بانک کشاورزی شهر ارومیه). فصلنامه آیندهپژوهشی مدیریت، سال بیست و هفتم، شماره 107، 13-31.
رضایی، بیژن؛ عباسپور، عباس؛ نیکنامی، مصطفی؛ رحیمیان، حمید و دلاور، علی (1392). واﻛﺎوی راهکارهای ﺑﻬﺒﻮد ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ داﻧﺸﮕﺎﻫﻲ در ﺣﻮزه ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻲ و اراﺋﻪ ﻳﻚ ﻧﻈﺮﻳﻪ زمینهای. اﺑﺘﻜﺎر و ﺧﻼﻗﻴﺖ در ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻲ, دورهسوم، شماره 2، 185-215.
رضاییان، علی؛ کاظم صداعی، مریم؛ قرهچی، منیژه و حاجی کریمی، عباسعلی (1397). شناسایی شاخصهای جذب، حفظ و نگهداشت نیروی انسانی مستعد در صنعت بانکداری. چشمانداز مدیریت دولتی، دوره 9، شماره 3، 15-38.
رنجبر، هادی؛ حقدوست، علیاکبر؛ صلضالی، مهوش؛ خوشدل، علیرضا؛ سلیمانی، محمدعلی و بهرامی، نسیم (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سالدهم، شماره 3، 238-250.
سنگری، نگین (1396). ﺗﺪوﯾﻦ ﻣﺪل شایستگیهای ﻣﺤﻮری اﻋﻀﺎی هیئتعلمی دانشگاه اﺳﻼﻣﯽ(موردمطالعه: داﻧﺸﮕﺎه اﻟﺰﻫﺮا(س)). ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در دانشگاه اسلامی، سال ششم، شماره 1(پیاپی 13)، 60-45.
شمس لاهرودی، سیدحسن؛ شیخ ابولی، فاطمه و اشرافی، صادق. (1397). ابزارها و چالشهای مدیریت منابع انسانی در حوزه خدمات سلامت. فصلنامه مطالعات مدیریت و حسابداری،دورۀ 4، شماره 1، 50-38.
ضیاء، بابک و تاجپور، مهدی (1394). طراحی تبیین مدل جامع کارآفرینی دانشگاهی در پارک علم فناوری دانشگاه تهران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی علمی- پژوهشی, سالهفتم، شماره 14، 73-90.
طباطبایی، امیر؛ حسنی، پرخیده؛ مرتضوی، حامد و طباطباییچهر، محبوبه (1392). راهبردهایی برای ارتقاء دقت علمی در تحقیقات کیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سال پنجم، شماره 3، 663-670.
عبدی، علیرضا (1395). تدوین نیمرخ شایستگی مشاغل راهبردی بهمنظور ارزیابی آمادگی راهبردی سرمایه انسانی شرکت صنعتی دوده فام. فصلنامه مطالعات منابع انسانی،سالپنجم، شماره 20، 99-124.
عرفانی، مریم و دیانتی، محمد (1388). نقش شایستگیها در مدیریت منابع انسانی. تدبیر، شماره 207، 16-20.
عزیزی، محمد؛ شفیعزاده، احسان و اکبرزاده، نجمه (1392). ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ شایستگیهای کارآفرینانهی موردنیاز ﻣﺪﻳﺮان داﻧﺸﮕﺎﻫﻲ. توسعه کارآفرینی، دوره 6، شماره 2، 27-54.
فلیک، اووه (1394). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه: هادی جلیلی، انتشارات نشرنی، تهران.
قنبری، سیروس؛ اردلان، محمدرضا و منافی شرفآباد، کاظم (1393). مبانی کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین. همدان: انتشارات دانشگاه بوعلی سینا.
کیخا، احمد؛ عزتی، میترا و صالحی، محمدجواد (1398). طراحی الگوی دانشگاه کارآفرین: رویکرد کیفی(مورد پژوهی: دانشگاه تهران). فصلنامه آموزش مهندسی ایران،سال بیست و یکم، شماره 83، 51-77.
ﻣﺤﻤﺪی اﻟﻴﺎسی، ﻗ.نبر و فرخ، شیما (1391). ﺷﻨﺎﺳﺎیی ارزشهای ﻣﻄﻠﻮب ﻣﺪرﺳﺎن ﻛﺎرآﻓﺮینی ﺑﺮای ﭘﺮورش ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎن ﻧﻮﭘﺎ در دانشگاهها. ﻣﺠﻠﻪ علمی ـ ﭘﮋوهشی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ فرهنگسازمانی،دوره دهم، شماره 2، 129-154.
مرادی، سعید؛ فقیه آرام، بتول؛ برزگر، نادر و سوسهابی، پری (1394). طراحی و تبیین مدل ریاضی نقش تعدیلگری توانمندسازی روانشناختی در رابطه نقش گروههای آموزشی بر بهبود کیفیت عملکرد اساتید دانشگاهها. فصلنامه پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، دوره 2، شماره 5، 51-74.
مصدق، هادی؛ زینآبادی، حسن رضا؛ بهرنگی، محمدرضا و عبدالهی، بیژن (1395). آسیبشناسی فرایند جذب هیئتعلمی در دانشگاههای دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال هشتم، شماره3 (شماره پیاپی 25)، 183-210.
مطهرینژاد, حسین (1396). جذب منابع انسانی بر مبنای شایستگی. فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)،سال نهم، شماره 1(شماره پیاپی27)، 21-49.
منوریان، عباس؛ قلیپور، آرین؛ احمدی، حیدر و شعبانی، اسماعیل (1391). شناسایی فرهنگسازمانی در چارچوب ارزشهای رقابتی کوئین و تأثیر آن بر فرآیندهای نظام جذب مدیریت منابع انسانی (موردمطالعه: یک شرکت بیمه). پژوهشنامۀ بیمه(صنعت بیمه سابق)،سال بیست و هفتم، شماره 1، 25-48.
میرکمالی، سید محمد؛ حاج خزیمه، مجتبی و ابراهیمی، صلاحالدین (1394). ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ملاکهای ﺟﺬب و ﻧﮕﻬﺪاﺷﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ و اراﺋﻪ راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ(ﻣﻮرد: ﮐﺎرﮐﻨﺎن دانشکدههای پردیس فنی دانشگاه تهران). مجله مدیریت توسعه و تحول، دوره 7، شماره 22، 9-18.
نرگسیان، عباس؛ پورعزت، علیاصغر؛ رسولی پرشکوه، آزاده (1396). مطالعه مزایا و معایب برونسپاری فرایند جذب منابع انسانی در شرکت ارتباطات سیار ایران. فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت سازمانهای دولتی، دوره 5، شماره 2، 79-90.
هاشمی، سید حامد؛ اکرادی، احسان و یوسفی، مینو (1395). بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی بر مدیریت دانش و نوآوری سازمانی. فصلنامه مطالعات دانش شناسی، دوره 2، شماره 8، 20-1.
وایسما، یوهانجی؛ اتزکوویتز، هنری و گیب، آلن (1395). دانشگاه نسل سوم و دانشگاه کارآفرین. مترجم: نبیپور، ایرج، بوشهر: انتشارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر.
Amias, F. G., & Segumpan, R. G. (2017). Human Resource Competency and Job Performance: The Case of Administrative Staff in a Philippine State University. Australian Academy of Business Leadership, 25-34.
Ayanda , O. J., & Sani , A. D. (2011). An Evaluation of Strategic Human Resource Management (SHRM) Practices in Nigerian Universities: The Impact of Ownership Type and Age. European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences(32), 7-25.
Bird, B. (1995). Toward a Theory of Entrepreneurial Competncy.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3, 77-101.
Cardy, R., & Selvarajan, T. (2006). Competencies: Alternative Frameworks for Competitive Advantage. Business Horizons, 49, 235-245.
Centobelli, P., Cerchione, R., Esposito, E., & Shashi. (2019). Exploration and Exploitation in the Developmentof more Entrepreneurial Universities: A Twisting Learning path model of Ambidexterity. Technological Forecasting& SocialChange, 1-23.
Clark, B. (1998). Creating entrepreneurial universities: Organizational pathways of transformation. Issues in higher education.
Cizel, B., Anafarta, N., & Sarvan, F. (2007). An Analysis of Managerial Competency Needs in the Tourism Sector: The Case of Turkey. Tourism Review, 62(2), 14-22.
Dabic, M., Ortiz, M., & Romero, A. (2011). Human Resource Management in Entrepreneurial Firms: a Literature Review. International Journal of Manpower, 32(1), 14-33.
Dalmarco, G., Hulsink, W., & Blois, G. V. (2018). Creating entrepreneurial universities in an emerging economy: Evidence from Brazil. Technological Forecasting & Social Change, 1-13.
Dullayaphut, P., & Untachai , S. (2013). Development the Measurement of Human Resource Competency in SMEs in Upper Northeastern Region of Thailand. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 88, 61-72.
Fichter, K., & Tiemann, I. (2017). Factors Influencing University Support for Sustainable Entrepreneurship Insights. Journal of Cleaner Production, 1-32.
Elia, G., Secundo , G., & Giuseppina Passiante . (2017). Pathways towards the entrepreneurial university for creating entrepreneurial engineers: an Italian case. Int. J. Entrepreneurship and Innovation Management, 21(1/2), 27-48.
Guerrero, M., & Urbano, D. (2012). The Development of an Entrepreneurial University. The Journal of Technology Transfer, 43-74.
Inyang, B. J., & Enuoh, R. O. (2009). Entrepreneurial Competencies: The Missing Links to Successful Entrepreneurship in Nigeria. International Business Research, 2(2), 62-71.
Johnson, W. (2003). A Framework for Conceptualizing Competence to Mentor. Ethics & Behavior, 2 (13), 127-151.
Lou, N. M., So, A. S., & Hsieh, Y. J. (2018). Integrated Resort Employee Competencies:a Macau Perspective. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 1-21.
Madmoli , Z. (2016). Investigating the Relation between Human Resource Management and Organizational Entrepreneurship: the Mediating Role of Knowledge Sharing by Middle Managers (case study: Ahwaz Pipe Manufacturing Company). international journal of humanities and cultural studies, 2356-5926 .
Morris, M., Webb, J., Fu, J., & Singhal, S. (2013). A Competency-Based Perspectiveon Entrepreneurship Education: Conceptual and EmpiricalInsights. Journal OF Small Business Management, 51(3), 352-369.
O’Reilly, N. M., & Robbins, P. (2018). Dynamic capabilities and The Entrepreneurial University: a Perspective on The Knowledge Transfer Capabilities of Universities . Journal of Small Business & Entrepreneurship, 1-21.
Ricci, R., Colombelli, A., & Paolucci, E. (2019). Entrepreneurial activities and models of advanced European science and technology universities. Management Decision, 1-27.
Rubens, A., Spigarelli, F., Cavicchi, A., & Rinaldi, C. (2017). Universities third mission and the entrepreneurial university and the challenges they bring to higher education institutions. Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy,, 1-19.
Russo, D. (2016). Competency Measurement Model . European Conference on Quality in Official Statistics, 1-29.
Secundo , G., Perez , S. E., Žilvinas , M., & Leitner, K. H. (2017). An Intellectual Capital framework to measure universities' third mission activities. Technological Forecasting & Social Change, 1-11.
Sidrat, S., & Frikha, M. A. (2018). Impact of the qualities ofthe manager and type of university on the development of the entrepreneurial university. Journal of High Technology Management Research, 1-8.
Sooampon, S. (2018). An entrepreneurial venture’s growth within Thai university. International Journalof Innovation Science, 1-13.
Tobin, M., & Taff, S. (2020). Self-Reported Stress and Coping Strategies of Occupational Therapy Faculty Employed at or Graduated from a Large Midwestern UnitedStates University. Health Professions Education, 406-410.
Tripathi, K., & Agrawal, M. (2014). Competency Based Management in Organizational Context: A Literature Review. Global Journal of Finance and Management, 6(4), 349-356.
Tubey, R., Rotich , K. J., & Kurgat, A. (2015). History, Evolution and Development of Human Resource Management: A Contemporary Perspective. European Journal of Business and Management, 7(9), 130-149.
Vathanophas , V., & Thai-ngam , J. (2007). Competency Requirements for Effective Job Performance in The Thai Public Sector. Contemporary Management Research, 3(1), 45-70.
Wolf, G. (2017). Entrepreneurial university: a case study at Stony Brook University. Journal of Management Development, 36(2), 217-232.