اشنایدر، سوزان سی ؛ بارسو، ژان لوئی. (1382). مدیریت در پهنه فرهنگها. ترجمه محمد اعرابی؛ داوود ایزدی. چاپ اول. انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
اعرابی، محمد ؛ فیاضی، مرجان. (1387). متدولوژی تدوین و جاری سازی استراتژی توانمندسازی منابع انسانی در بستر فرهنگی ایران. فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین علیه اسلام. شماره1. 1-18.
اعرابی، محمد ؛ فیّاضی، مرجان. (1388). گونهشناسی دیدگاهها و الگوهای توانمندسازی. فصلنامه مطالعات مدیریت صنعتی. شماره13. 67-88.
اعرابی، محمد ؛ هدایتی، هاشم. (1388). ارائه مدل تدوین استراتژی مبتنی بر فرهنگ- مورد ایران". فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)".سال اول. شماره3. 127-145.
الوانی، سید مهدی، شریف زاده، فتاح، (1394). فرایند خط مشی گذاری، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
بوریل، گیبسون ؛ مورگان، گارت. (1383). نظریههای کلان جامعهشناختی و تجزیه و تحلیل سازمان: عناصر جامعهشناختی حیات سازمانی. ترجمه محمدتقی نوروزی. تهران. انتشارات سمت.
بیگینیا، عبدالرضا ؛ سرداری، احمد؛ نجاری نژاد، حسن. (1389). تاثیر توانمندسازی شناختی کارکنان بر عوامل تقویت کننده بهره وری نیروی انسانی، چشم انداز مدیریت دولتی، 1(3): 79-102.
حریری زاده، معصومه، سیداحمدی زاویه، گودرزی، رضا.(1396). سعیدتاثیر فرهنگ سازمانی را بر توانمندسازی کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی، فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، دوره 28، شماره 1: 88-100.
شائمیبرزکی، علی؛ حاتمپورآذرخوارانی، فاطمه؛ رادمهر، رضا. (1392). رابطه فرهنگ سازمانی و توانمندسازی کارکنان دانشگاه. مجله تحقیقات نظام سلامت. سال نهم. شماره6. 630-639.
شهرانی، عباس. (1383). پنج کلید تواناسازی کارکنان. نشریه دانش. شماره 3.
کاوه، داوود ، سلاجقه سنجر، شیخی ایوب، (1398). طراحی مدل فرهنگ سازمانی و بررسی رابطه آن با توانمندسازی کارکنان، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال دهم، شماره 3، دوره 39، 294-314.
محمدپور زرندی؛ حسین، فهیما، مریم، امیرکبیری، غلیرضا، (1396). بررسی نقش فرهنگ اسزمانی در ارتقای توانمندسازی روان شناختی کارکنان بانک شهر، مجله اقتصاد و مدیریت شهری، دوره 5، شماره 3: 15-27.
Adruce, S. A. Z., Abdullah-Al-Jubair, M., Weng, E. N. G., Anding, P. N., Othman, A. E. A., Hassan, Z., & Jonathan, V. (2013). Interactive based Secured Online Organizational Culture Audit System. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 97, 596-601.
Beeker, C., Carolyn, G., & Anit, R.)1998(. Community Empowerment Paradigm Drift and the Primary Prevention of Hiv/Aids, Social Science and Medicine, 46(7):831-842.
Conger, J. A., & Kanungo, R. N. (1988). The empowerment process: Integrating theory and practice. Academy of management review, 13(3), 471-482.
Denison, D. R. (2001). Organization Culture: Can It Be A Key Lever For Driving Organizational Change, INS Cartwright And C, Cooper (Eds). The handbook of organizational culture. London: john Wiley and Sons.
Fajrin, D., Saragih, B., & Indratjahjo, H. (2018). The effect of organizational commitment and organizational culture to employee performance through behaviour civilization organizations of teachers and employees madrasah Ibtidaiya Nurussyifa Indonesia. International Journal of Business and Applied Social Science (IJBASS), 4(3), 39-24.
54-70.
Ford, R.C. &. Fottler, M. D. (1995). Empowerment: A Matter of Degree. Academy of Management Executive. 19(3): 21-31.
Foster-Fishman, P. G., & Keys, C. B. (1997). The person/environment dynamics of employee empowerment: An organizational culture analysis. American Journal of Community Psychology, 25(3), 345-369.
Gill, A., Flaschner, A. B., Shah, C., & Bhutani, I. (2010). The relations of transformational leadership and empowerment with employee job satisfaction: A study among Indian restaurant employees. Business and Economics Journal, 18(1), 1-10.
Hieu, V.M. (2020). Employee Empowerment And Empowering Leadership: A Literature Review, Technium, 2(7): 20-28.
Jeong, Y., Kim, E., Kim, M., & Zhang, J. J. (2019). Exploring relationships among organizational culture, empowerment, and organizational citizenship behavior in the South Korean professional sport industry. Sustainability, 11(19), 5412.
Ping, H., Murman, S. K., & Perdue, R. R. (2010). An Investigation of the Relationships among Employee Empowerment, Employee Perceived Service Quality, and Employee Job Satisfaction in a U.S. Hospitality Organization Journal of Foodservice Business Research, 13: 36–50.
Ratnasari, S. L., & Sutjahjo, G. (2020). The effect of job satisfaction, organizational culture, and leadership on employee performance. Annals of Tropical Medicine and Health, 23, 231-329.
Schein, E. h. (2004). Organizational Culture and Leadership. Sanfrancisco: john Wiley and sons, Inc.
Schoell, W. F., Dessler, G., & Reinecke, J. (1993). Introduction to Bussiness. Allyn & Bacon, USA. PP.213.
Singh, U., & Weimar, D. (2017). Empowerment Among Generations,
German Journal Of Human Resource Management,
Vol. 31, No. 4, pp. 307-328
Spreitzer, G. M. (1995). An Empirical Test of a Comprehensive Model of Intrapersonal Empowerment in the Workplace. American Journal of Community Psychology, 23, 601-630.
Thomas, K. W., Velthouse, B. A. (1990). Cognitive Elements of Empowerment: An "Interpretive" Model of Intrinsic Task Motivation. Academy of Management Review, 15, 666-681.
Zack, M. H. (1999). Developing a knowledge strategy. California management review, 41(3), 125-145.